Pomoć - Često postavljana pitanja - Uslovi korišćenja

Registracija

Da li je neophodna?

Da biste obavili kupovinu na sajtu nije neophodno da budete registrovani.
Razlika između registrovanog i neregistrovanog procesa kupovine je u tome što registrovani korisnici mogu da formiraju Listu želja koja im može biti korisna kao neka vrsta podsetnika.

Kako se registruje?

Proces registracije je jednostavan:
• Kliknite na „Registracija“ u gornjem desnom uglu stranice.
• Upišite tražene podatke u izlistane rubrike.
• Kliknite na "Pošalji"
• Na imejl adresu koju ste naveli stići će vaši korisnički podaci za logovanje. Kada ponovo posetite naše stranice, dovoljno je samo da se prijavite.
• Prijavljujete se pritiskom na „Prijava“ tako što unesete svoj članski broj i lozinku koje ste prilikom registracije dobili na imejl.

Lista želja

Kako dodajem proizvode na svoju listu želja?

• Jednostavnim klikom na dugme „Dodaj na listu želja“ koje se nalazi uz svaki artikal.
• Klikom na dugme Lista želja možete u bilo koje doba da pristupite svojoj listi želja koja se nalazi unutar vaših korisničkih stranica i uvek da imate pregled artikala koje ste odabrali.
• Ako vam se neki proizvod svidi, ali još niste sasvim sigurni da li želite da ga kupite, dodajte ga na listu želja!

Da li moram da kupim proizvode sa svoje liste želja?

Ne morate! Lista želja vam služi kao podsetnik. Pomoću nje možete na jednom mestu da vidite artikle koji vas zanimaju i koje biste voleli da kupite.

Kupovina

Kako kupujem?

• Odaberite artikle koje želite da kupite. Pored svakog artikla nalazi se dugme „Dodaj u korpu“ - kliknite na njega i artikal će automatski biti dodat u vašu korpu
• Artikle u korpi možete na isti način dodati i sa svoje liste želja. U svakom trenutku pogledom na korpu u gornjem desnom uglu ekrana možete da vidite koliko artikala imate u korpi i koja je njihova ukupna cena.
• Kada ste odabrali sve artikle koje želite da kupite, kliknite na korpu u gornjem desnom uglu ekrana i otvoriće vam se Obrazac za kupovinu.
• Možete birati način plaćanja:
- Karticom;
- Uplatom na račun;
- Pouzećem (*samo za Srbiju);
- Administrativnom zabranom (*samo za Srbiju).
• Pregledajte svoju porudžbinu. Ukoliko su svi podaci tačni, kliknite na dugme „Potvrdi kupovinu“.
• Delfi vrše predugovorno obaveštavanje svojih kupaca imejlom koji sadrži specifikaciju celokupne porudžbine, kao i prikaz svih uslova kupovine neposredno pre ulaska kupca u proces poručivanja tj. plaćanja.
• Kupovinom tri ili više knjiga ostvaruje se i količinski popust od 10%. Za knjige na akciji ne važe dodatni popust.

Načini plaćanja

Za kupce iz Srbije:

Platnim karticama: Ako izaberete plaćanje platnim karticama, tokom procesa naručivanja bićete automatski preusmereni na sajt Banca Intesa ad Beograd. Banca Intesa ad Beograd vrši procesuiranje kartica na internetu, u saradnji sa kompanijom WSPay. Na portalu WSPay unosite sledeće podatke: broj kartice, ime vlasnika kartice, datum isteka kartice i CVV broj kartice (odnosno verifikacioni broj kartice) - to je broj koji obično stoji na poleđini kartice; nakon broja kartice (može da bude prikazan kompletan broj kartice sa 16 cifara ili samo zadnje 4 cifre) stoji poseban kod koji se obično sastoji od 3 cifre (kod nekih kartica ima i sa 4 cifre), i taj trocifreni broj je vaš CVV broj kartice. Eventualno može se tražiti da unesete tip (brand) kartice. Banka vrši proveru vaše kartice i raspoloživost sredstava na računu i ako imate uslove za plaćanje, rezerviše sredstva na vašem tekućem računu u vrednosti iznosa porudžbine. U slučaju uspešne rezervacije, automatski vam se prosleđuje imejl sa svim detaljima vaše narudžbenice i detaljima transakcije. Nakon završetka plaćanja sa sajta Banca Intesa ad Beograd bićete ponovo prosleđeni na delfi.rs gde se kupovina završava. Podaci sa platne kartice od vašeg računara do sajta banke se prenose u zaštićenoj formi, upotrebom SSL protokola, kao trenutno najsavremenije tehnologije. Sigurnost podataka prilikom plaćanja garantuje Banca Intesa ad Beograd i podaci o platnoj kartici nisu ni u jednom trenutku dostupni delfi.rs. Ceo sistem je organizovan u cilju maksimalne zaštite vaših poverljivih podataka i predstavalja standard za plaćanje preko interneta širom sveta.

Uplatom na račun: Novac uplaćujete na naš tekući račun. Nakon što evidentiramo uplatu, u roku od 24 sata knjige će vam biti poslate kurirskom službom, a isporučene u skladu sa rokom za dostavu. Rok za uplatu je sedam dana.

Pouzećem: Naručene artikle dobijate na kućnu adresu, a troškove narudžbine plaćate kuriru.

NAPOMENA: Delfi zadržava pravo da u pojedinim slučajevima, zbog eventualnih tehničkih problema, ne bude u mogućnosti da naručene knjige naplati pouzećem, već samo uplatom na račun. Unapred se zahvaljujemo na razumevanju.

Administrativnom zabranom: Ovaj način plaćanja omogućava kupovinu na 12 mesečnih rata zaposlenima u pravnim licima sa kojima Delfi ima ugovor o saradnji. Rok za prijem overene administrativne zabrane je 7 dana. Nakon prijema administrativne zabrane koja je adekvatno popunjena i overena od strane vašeg poslodavca, šaljemo naručene artikle u roku od 24 sata, a isporuka je u skladu sa rokom za dostavu.
Ovaj način plaćanja važi samo za firme sa kojima imamo sklopljen ugovor. Minimalni broj rata je dve, a minimalni iznos rate je 500 dinara. Ukoliko želite da uspostavite ovakav vid saradnje sa nama, možete nas kontaktirati na 011/7155-093.

Za kupce iz inostranstva:

Platnim karticama: Ako izaberete plaćanje platnim karticama, tokom procesa naručivanja bićete automatski preusmereni na sajt Banca Intesa ad Beograd. Banca Intesa ad Beograd vrši procesuiranje kartica na internetu, u saradnji sa kompanijom WSPay. Na portalu WSPay unosite sledeće podatke: broj kartice, ime vlasnika kartice, datum isteka kartice i CVV broj kartice (odnosno verifikacioni broj kartice) - to je broj koji obično stoji na poleđini kartice; nakon broja kartice (može da bude prikazan kompletan broj kartice sa 16 cifara ili samo zadnje 4 cifre) stoji poseban kod koji se obično sastoji od 3 cifre (kod nekih kartica ima i sa 4 cifre), i taj trocifreni broj je vaš CVV broj kartice. Eventualno može se tražiti da unesete tip (brand) kartice. Banka vrši proveru vaše kartice i raspoloživost sredstava na računu i ako imate uslove za plaćanje, rezerviše sredstva na vašem tekućem računu u vrednosti iznosa porudžbine. U slučaju uspešne rezervacije, automatski vam se prosleđuje imejl sa svim detaljima vaše narudžbenice i detaljima transakcije. Nakon završetka plaćanja sa sajta Banca Intesa ad Beograd bićete ponovo prosleđeni na delfi.rs gde se kupovina završava. Podaci sa platne kartice od vašeg računara do sajta banke se prenose u zaštićenoj formi, upotrebom SSL protokola, kao trenutno najsavremenije tehnologije. Sigurnost podataka prilikom plaćanja garantuje Banca Intesa ad Beograd i podaci o platnoj kartici nisu ni u jednom trenutku dostupni delfi.rs. Ceo sistem je organizovan u cilju maksimalne zaštite vaših poverljivih podataka i predstavalja standard za plaćanje preko interneta širom sveta. Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena vaša platna kartica biće izražen u vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala vam na razumevanju.

NAPOMENA:

* Delfi zadržava pravo da neke artikle, bez obzira na to što stoje kao dostupni za kupovinu, ne isporuči. Dostupnost pojedinih artikala zavisi isključivo od izdavača.

**PDV je uračunat u cenu i nema skrivenih troškova.
*** Za kupce iz inostranstva mogući su dodatni troškovi carinjenja po lokalnim zakonima i cenovnicima zemlje u koju se paket isporučuje, a koje određuje carina zemlje u koju se paket isporučuje.

Načini dostave i troškovi isporuke

Za kupce iz Srbije:

Dostava kurirskom službom;
troškovi dostave: 150 dinara
Troškovi dostave plaćaju se kuriru prilikom dostave.
* Poštarina je besplatna za sve porudžbine za kupce iz Srbije u vrednosti iznad 2.000 dinara.

Za kupce iz inostranstva:

Dostava - Međunarodna kurirska ekspresna dostava DHL;
troškovi dostave: troškovi dostave DHL-om su 2000 dinara za svakih 15 poručenih knjiga.
Troškovi dostave plaćaju se kuriru prilikom dostave.

Procena roka za isporuku robe

Nakon slanja narudžbine internet prodavnici, isporuku možete očekivati u sledećim rokovima:

Za kupce iz Srbije:

* Rok za isporuku kurirskom službom na teritoriji Republike Srbije je 5 do 7 radnih dana.

Za kupce iz inostranstva:

DHL – Međunarodna kurirska ekspresna dostava
Preporučeno vreme isporuke DHL-om je od 1 do 2 radna dana od trenutka kada kurirska služba preuzme paket za porudžbine iz Evrope, dok za ostatak sveta isporuka DHL-om traje od 2 do 3 radna dana. Za dodatne informacije možete posetiti sajt www.dhl.com ili kontaktirajte sa DHL lokalnom poslovnicom.

NAPOMENA:

* Ukoliko kupac iz inostranstva odbije da preuzme naručeni paket, Delfi knjižare će biti primorane da kupcu naplate ukupne troškove transporta paketa, dok će ostatak novca biti vraćen kupcu.
** Za porudžbine iz inostranstva koje sadrže veći broj artikala – više od 10 – zadržavamo pravo produženja roka isporuke, o čemu će kupci biti obavešteni.

Da li je kupovina na stranicama delfi.rs sigurna?

Kupovina je sigurna. Svi podaci o kupovini vidljivi su samo administratoru. Podaci o vašoj platnoj kartici biće šifrirani i dostupni samo banci koja obavlja transakciju. Prilikom kupovine poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najaktuelnije (state of the art) tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Nijednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

Pravo na odustanak od ugovora

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupovina preko sajta www.delfi.rs smatra prodajom na daljinu. Kod prodaje na daljinu Zakon ustanovljava pravo kupca da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje.

U slučaju odustanka od ugovora, kupac treba da pošalje obaveštenje mejlom na podrska@delfi.rs , kao i popunjen obrazac o odustanku od ugovora, koji se može preuzeti ovde, a koji ste primili i prilikom isporuke. Obrazac/Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.

Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne može vratiti. Kupac snosi troškove vraćanja robe.

Prilikom povraćaja robe kupac je u obavezi da priloži račun/otpremnicu.

U slučaju odustanka od ugovora, kupac ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod. Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku, s tim što trgovac može odložiti povraćaj sredstava dok ne dobije robu.

Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je vraćena roba neoštećena. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Ukoliko se utvrdi da je neispravnost nastupila krivicom kupca, odbiće se vraćanje cene i roba će biti vraćena kupcu o njegovom trošku.
Kao kupac ne snosite troškove koji nastaju odustankom od ugovora, osim troškova poštarine koji proisteknu slanjem robe na našu adresu. Sa naše strane se obavezujemo da ćemo, odmah po prijemu robe koja se vraća po osnovu odustanka od ugovora, izvršiti povraćaj sredstava koja su uplaćena za vraćenu robu ili poslati artikal koji želite za zamenu.

Povraćaj sredstava

U slučaju odustanka od kupovine, Delfi vrše povraćaj sredstava u roku od 14 dana nakon prijema obrasca o odustanku i to na isti račun sa kog je izvršeno plaćanje ili na drugi račun koji je kupac naveo u obrascu za odustanak.

Izuzetak od prava na odustanak od ugovora

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač nema pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, kada se radi o isporuci digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa. Prihvatanjem ovih Uslova korišćenja potvrđujete da ste upoznati sa nemogućnošću odustanka od kupovine poručenog sadržaja i plaćene pretplate, odnosno da ste saglasni da kupovinom gubite pravo na odustanak od ugovora.

Uslovi reklamacija

Ukoliko imate primedbe, žalbe, prigovore i slično, u svakom trenutku možete nam se obratiti na email adresu: podrska@delfi.rs .

Ukoliko želite da podnesete reklamaciju za artikal koji ste kupili u maloprodajnom objektu, neophodno je da sa fiskalnim računom ili drugim dokazom o kupovini, kao i artiklom koji reklamirate, odete u maloprodajni objekat gde ste obavili kupovinu. U prodavnici ćete dobiti detaljna uputstva i pomoć oko podnošenja reklamacije.

Ukoliko ste robu kupili u preko sajta, prilikom preuzimanja pošiljke molimo Vas da u prisustvu kurira proverite svoj paket. Ukoliko na njemu ima vidljivih oštećenja (pocepani delovi i ugnječenje) paket ne bi trebalo da preuzmete. U ovom slučaju molimo vas da nas pozovite telefonom na broj 011/7155-042. U najkraćem mogućem roku obavestićemo vas o daljem postupanju.

Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja kutije ustanovili da isporučena roba ne odgovara naručenoj ili podaci na računu nisu odgovarajući, molimo vas da najkasnije u roku od 24h od trenutka prijema pošiljke, kontaktirate našu korisničku podršku na email adresu: podrska@delfi.rs .

Ukoliko se na kupljenom proizvodu pojave neusaglašenosti u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača molimo vas da kontaktirate našu korisničku podršku na email adresu: podrska@delfi.rs .

Molimo vas da pripremite sledeće podatke:
• Broj vašeg računa-otpremnice
• Šifru artikla koji želite da reklamirate
• Opis problema koji imate
Tražene podatke možete dostaviti popunjavanjem formulara na sledećem linku ili pozivanjem broja telefona 011/7155-042.

Saobraznost robe ugovoru utvrđuje se isključivo prema svojstvima i nameni robe kako je to definisano pripadajućom deklaracijom, odnosno specifikacijom robe. Delfi su odgovorni za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na potrošača, može se pretpostaviti da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača.

U najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim ili elektronskim putem, odgovorićemo vam na izjavljenu reklamaciju i obavestićemo vas o daljem postupanju. Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od trenutka podnošenja iste.

NAPOMENA: Potvrdom porudžbine, klikom na dugme POTVRDI PORUDŽBINU, saglasni ste sa uslovima reklamacije.

Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala preuzimanja i isporuke, snose Delfi.

Povraćaj sredstava

Delfi garantuju korisniku povraćaj novca u celosti u slučaju usvojene reklamacije. Delfi su u obavezi da povraćaj vrše isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i DinaCard metoda plaćanja. Delfi će direktno kontaktirati korisnika za povraćaj novca, putem e-maila, u vezi sa načinom povraćaja sredstava.

Ukoliko je roba plaćena pouzećem, novac se vraća isključivo na tekući račun – elektronskim putem

Saglasnost i promena uslova

Korišćenje naših servisa podrazumeva saglasnost korisnika sa navedenim uslovima korišćenja, uključujući i našu Polisu privatnosti. Ovi Uslovi korišćenja mogu biti ažurirani s vremena na vreme, a sve promene uslova postaju važeće tek nakon objavljivanja na ovoj strani. Savetujemo korisnike da redovno proveravaju Uslove korišćenja zbog mogućih promena.

Polisa privatnosti

Izjava o zaštiti privatnosti i prikupljanju ličnih podataka korisnika i njihovom korišćenju

Ovom Polisom privatnosti uređuje se način na koji Delfi knjižare kao rukovalac, prikupljaju, koriste, održavaju i objavljuju informacije prikupljene od korisnika u maloprodajnim objektima ili preko veb-sajta www.delfi.rs.

Polisa zaštite privatnosti Delfi knjižare doo Beograd

Ova polisa opisuje informacije i praksu u zaštiti privatnosti koja se primenjuje u maloprodajnim objektima Delfi knjižare, stranici www.delfi.rs i svim drugim lokacijama, prilikama i dešavanjima na kojima se prikupljaju informacije od strane Delfi knjižare d.o.o. ili u njihovo ime. Korišćenje sajta podrazumeva da je korisnik pročitao, razumeo i složio se sa uslovima Politike privatnosti. Kada nam prosledite vaše lične informacije, pristajete na praksu korišćenja informacija na način na koji je to opisano u ovoj polisi.

Primenjivost ove polise ne važi na internet stranicama van domena delfi.rs i Delfi knjižare, a kojima se pristupa sa Delfi internet stranica putem veza ka drugim internet prezentacijama koje su u vlasništvu trećeg lica. Želimo da Vas podstaknemo da pročitate polise o zaštiti privatnosti ovih drugih internet stranica kako biste saznali na koji način oni sakupljaju, koriste, razmenjuju i obezbeđuju vaše podatke.

Lični podaci

Lični podaci podrazumevaju bilo koju informaciju koja se odnosi na identifikaciju ili moguću prepoznatljivost fizičkog lica. Moguća prepoznatljivost fizičkog lica, podrazumeva da se lice može identifikovati, direktno ili indirektno, pogotovo uz navođenje identifikacije kao što je e-mail adresa i slično.

Ako ste posetilac sajta, određeni podaci se prikupljaju automatski, kao što su IP adresa, regija ili uopštena lokacija gde je kompjuter ili uređaj korisnika pristupio internetu, tip pretraživača, operativni sistem ili druga informacija o korišćenju naše aplikacije, uključujući i istoriju stranica koje je korisnik posetio.

Podaci nisu lični ako se ne mogu povezati sa određenom osobom, kao npr. statistički podaci koje prikupljamo o ukupnoj poseti određene stranice na sajtu ili u aplikaciji i ti podaci ne mogu direktno da upućuju na korisnika kao osobu.

Naše obaveze u očuvanju privatnosti korisnika

Delfi se zalažu za očuvanje principa privatnosti u sakupljanju, korišćenju i zaštiti korisničkih informacija. U skladu sa ovim načelima Delfi:

- Ostavljaju obaveštenja korisnicima po ustaljenoj praksi;
- Omogućavaju izbor na koji način će se podaci koristiti u marketinške svrhe;
- Obezbeđuju mogućnost ažuriranja ili promene podataka;
- Ograničavaju dostupnost vaših informacija;
- Omogućavaju kontakt u vezi sa pitanjima koja su vezana za zaštitu privatnosti.

Delfi visoko cene odnos koji imaju sa svojim kupcima i odgovorno su posvećene upravljanju informacijama o korisnicima. Velika pažnja je usmerena ka čuvanju ličnih informacija, u skladu sa važećim propisima o zaštiti podataka o ličnosti, internim standardima i praksom.

Delfi ne prodaju i ne iznajmljuju vaše lične podatke trećim licima. vaše lične informacije mogu biti prosleđene našim povezanim licima radi vođenja zajedničke evidencije u vidu poboljšanja našeg poslovanja kao i finansijskim institucijama radi omogućavanja vršenja kupovine.

Tipovi prikupljanih informacija

Informacije koje Delfi mogu prikupljati su:
- Vaše kontakt informacije (ime, prezime, poštanska i e-mail adresa, broj telefona)
- Informacije za naplatu i isporuku (adresa za isporuku)
- Informacije ličnog izbora (lista željenih proizvoda, komentari o ponuđenim proizvodima…)

Prikupljanje informacija

U toku kupovine ili tokom korišćenja naših servisa ili usluga, možemo vam zatražiti vaše lične informacije. To se može desiti u sledećim slučajevima:

- Prilikom online registracije korisničkog naloga;
- Pri kupovini proizvoda;
- Korišćenjem nekog servisa ili usluge;
- Pri dostavi;
- Učestvovanjem u nagradnim igrama, poklonima, anketama i istraživanjima;
- Uspostavljanjem kontakta preko internet stranica ili direktno u Delfi knjižarama;
- Učestvovanjem u drugim aktivnostima Delfi knjižara.

Koje informacije skupljaju Delfi knjižare

Delfi knjižare skupljaju podatke korisnika, koji mogu da uključe lične informacije, a to su:
– E-mail adresa
– IP adresa svakog pojedinačnog pristupa servisima
– Vreme kreiranja naloga
– Vreme modifikacije / menjanja podataka
– Vreme poslednjeg pristupa
– Informacije o kupovini izdanja

Delfi knjižare prikupljaju lične informacije od korisnika samo ako korisnik dobrovoljno dostavi te informacije. Korisnici uvek mogu odbiti da pruže identifikacione informacije i u tim slučajevima mogu biti uskraćeni za neke podatke ili aktivnosti.

Podaci prilikom kupovine

Delfi knjižare skupljaju podatke korisnika potrebne za plaćanje. Prilikom plaćanja platnim karticama, korisnik ne ostavlja podatke o kartici Delfi knjižarama. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

Korišćenje informacija

Prikupljene informacije se koriste u sledećim slučajevima:
- Popunjavanje formi u zahtevima za informacijama;
- Organizacija i administracija članskog kluba;
- Obezbeđivanje i pružanje korisničkih servisa;
- Organizacija i administracija nagradnih igara, poklona, anketa i istraživanja;
- Ponuda novih proizvoda i servisa;
- Poboljšanje efektivnosti naših internet stranica, marketinških aktivnosti, servisa i ponude;
- Sprovođenje istraživanja i analiza;
- Slanje informacija u marketinške svrhe;
- Obavljanje drugih poslovnih aktivnosti.

U koje svrhe Delfi knjižare koriste informacije koje su prikupile

Delfi knjižare mogu prikupljati i koristiti lične podatke korisnika da bi:
- Isporučile knjige i ostale proizvode koje ste kupili
- Verifikovale pristup zaštićenom sadržaju i informacijama sa naloga
- Odredile da li su ispunjeni minimalni sistemski zahtevi
- Ponudile nadogradnju
- Prikupile zbirne statističke podatke o korišćenju sajta, uključujući internet komunikaciju i navike čitanja
- Poboljšale svoje usluge – informacije koje prikupljamo nam pomažu da efikasnije odgovorimo na zahteve korisnika prilikom kupovine izdanja.
- Personalizovale iskustva korisnika – Možemo koristiti informacije da bi shvatili kako naši korisnici (kao grupa) koriste naše usluge i resurse.
- Unapredile Delfi – Možemo koristiti povratne informacije koje navedete za poboljšanje naših proizvoda i usluga.
- Pokrenule promocije, istraživanja ili druge funkcije – Slanje informacija korisnicima koji su pristali da ih prime (Newsletter)
- Poslale periodične poruke – Delfi knjižare mogu da pošalju novim korisnicima poruku dobrodošlice, poruku koja potvrđuje kupovinu preko sajta ili poruku potvrde o promenama na nalogu.

Delfi će poslati e-mail kada obaveštavaju korisnika o novim izdanjima, kada ostvaruju komunikaciju u vezi sa kupovinom ili informišu korisnika o akciji ili popustu. Možemo koristiti e-mail kao kanal komunikacije da odgovorimo na korisnikove molbe, pitanja i/ili druge zahteve.

Ako u bilo kom trenutku korisnik želi da se odjavi od prijema budućih e-poruka, potrebno je da sa e-mail adrese kojom je korisnik prijavljen na Delfi, pošalje e-mail na adresu podrska@delfi.rs .

Prikupljanje informacije o drugim ili od drugih osoba

Ukoliko nam dostavite informaciju o drugim osobama ili ako druge osobe dostave informacije o vama, te informacije će biti korišćene striktno u svrhe za koje su i dostavljene. Kao primer ovog tipa informacija možemo da navedemo adresu prijatelja na koju će biti dostavljena porudžbina.

Prosleđivanje ličnih informacija

Onlajn knjižara delfi.rs ne prodaje i ne iznajmljuje vaše lične podatke trećim licima.

Tipovi obaveštenja korisnicima:

- Oglasi;
- Lifleti;
- Newsletteri;
- Poštanska pisma;
- Katalozi;
- Telefonski pozivi.

Mogućnost neprihvatanja marketinških aktivnosti

Jednom kada prikupimo vaše podatke, možemo vam poslati marketinška obaveštenja koja sadrže povoljne ponude, promocije, prodajne akcije i ostale sadržaje. U svakom trenutku imate opciju neprihvatanja budućih marketinških obaveštenja delfi.rs

Za prestanak primanja marketinških obaveštenja, molimo vas da preduzmete neku od sledećih opcija:
- Sledite uputstva za odjavu u primljenim marketinškim obaveštenjima koja su poslata sa naše strane;
- Putem slanja imejla na adresu podrska@delfi.rs sa temom „Odjava”;
- Putem poštanske adrese:
Delfi knjižare d.o.o. Beograd
Kralja Petra 45, V sprat
11000 Beograd

Pri slanju imejla ili poštanskog pisma, molimo vas da upišete svoje puno ime i prezime, adresu, broj telefona, imejl adresu i da precizno naznačite koji tip marketinškog oglašavanja (imejl, direktna poštanska pisma ili telefonske pozive) ne želite da dobijate. Na taj način će biti osigurana vaša identifikacija u našem sistemu kako bismo uspešno procesuirali vaš zahtev.

Onlajn knjižara delfi.rs će preduzeti neophodne korake kako bismo implementirali vaš zahtev za prestanak dobijanja marketinških obaveštenja. Molimo vas da notirate da zbog obrade podataka, poštanskih i sistemskih rokova, ova procedura može potrajati 10 radnih dana za imejl poruke i 6 nedelja za direktno slanje pošte. Dok ova promena ne stupi na snagu, moguće je da ćete u tom periodu i dalje dobijati naša marketinška obaveštenja.

Takođe treba notirati da i kada se odjavite od prijema marketinških obaveštenja, moguće je da ćete i dalje dobijati poslovna obaveštenja kao što su potvrde o naručivanju robe, informacije o povraćaju robe, ili ostala obaveštenja koja se tiču kompanije Delfi knjižare.

Obezbeđivanje sigurnosti za lične podatke

Delfi koriste najsavremenije sigurnosne metode da bi zaštitile podatke. vaše informacije se čuvaju u bazi podataka koja je zaštićena višestrukim zaštitama i dostupne su samo autorizovanom osoblju. Podaci nikada neće biti dostupni trećim licima bez saglasnosti korisnika. Delfi će obezbediti lične informacije o nalogu isključivo ukoliko dobiju zakonski obavezujući nalog za to od nadležnih državnih organa Republike Srbije. Ovakav pristup je odgovarajući u cilju poštovanja zakonskih normi.

Bilo da kupujete putem interneta ili u našim knjižarama, primenjuju se mere bezbednosti i razumne predostrožnosti kako bi se sprečio gubitak, zloupotreba i neovlašćeni pristup vašim ličnim podacima koji su pod našom kontrolom. Delfi ne može da osigura ili garantuje sigurnost bilo kog podatka koji se prosleđuje putem elektronske pošte, tako da to radite na sopstvenu odgovornost.

S obzirom na to da je sigurnost vaših ličnih podataka visok prioritet, preduzet je određen broj akcija kako bi se omogućio pouzdan, tačan i siguran transfer podataka. Internet stranice delfi.rs koriste tehnologiju enkripcije, kao što je Secure Sockets Layer (SSL), kako bi se zaštitili vaši lični podaci tokom transfera podataka. SSL vrši enkripciju podataka iz porudžbine, kao što su vaše ime, prezime, adresa i broj platne kartice.

Kako biste podigli nivo sigurnosti, prilikom kreiranja korisničkog naloga na našim internet stranicama, potrebno je da odaberete ličnu lozinku koja bi trebalo da sadrži od 6 do 30 slovnih karaktera uključujući kombinaciju i slova i brojeva. Lično ste odgovorni za čuvanje tajnovitosti vaše lozinke ili podataka o korisničkom nalogu.

Korišćenje Internet kolačića (Cookies), ostalih tehnologija i trećih lica za prikupljanje podataka

Internet kolačić je mala datoteka koju Web stranica ili imejl poruka šalje vašem internet čitaču, koji ga onda može sačuvati na vašem hard disku. Naše Web stranice i imejl poruke koriste internet kolačiće kako bismo maksimalno personalizovali proceduru kupovine na našim Web stranicama. Kolačić simulira neprekidnu konekciju. Oni omogućavaju čuvanje informacija o vašim podešavanjima i sesijama i dozvoljava pristup Web stranicama bez ponovne personalizacije.

Web čitač (browser) se može podesiti da ne prihvata Internet kolačiće. U tom slučaju ćete biti u mogućnosti da gledate naše Web stranice, ali nećete moći da kreirate korisnički nalog ili da napravite porudžbinu.

Naš Web server automatski sakuplja informacije kao što su adresa (URL) Web stranice sa koje ste došli, koje stranice ste posetili na našoj Internet prezentaciji, koji Web čitač koristite za pregled naših Web stranica i ostale statističke podatke koji nam pomažu da shvatimo i razumemo kako posetioci koriste naše Web stranice.

Web stranice delfi.rs koriste servise koje obezbeđuju treća lica i koja u naše ime, putem interneta, analiziraju saobraćaj i posećenost naših Web stranica. Na taj način mogu biti prikupljane anonimne informacije o vašim posetama našim Web stranicama i vašoj interakciji sa našim oglašavanjima. Za te potrebe se mogu koristiti tehnologije slične onima koje smo opisali u prethodnim pasusima, kako bi se izmerila efikasnost oglašavanja i imejlova..

Ažuriranje ličnih podataka

Onlajn knjižara delfi.rs želi da vaši lični podaci budu tačni i kompletni. Obezbedili smo nekoliko različitih metoda za ažuriranje istih.

Ako ste kreirali korisnički nalog na stranici delfi.rs, možete ažurirati vaše podatke nakon prijave.

1. Pošaljite zahtev na imejl: podrska@delfi.rs;
2. Pošaljite zahtev na poštansku adresu:
Delfi knjižare d.o.o. Beograd
Kralja Petra 45, V sprat
11000 Beograd

U slučajevima da šaljete imejl ili poštansko pismo, molimo vas da obezbedite aktuelne informacije i promene koje želite da budu napravljene.

Prava korisnika

1. Pravo na informaciju
Korisnik ima pravo da na zahtev, u bilo kom trenutku od Delfi knjižara dobije informacije o ličnim podacima koji se odnose na korisnika, a koje su Delfi knjižare obradile u sklopu člana 2. politike privatnosti.
2. Pravo na prepravku
Korisnik ima pravo da zahteva promenu ličnih podataka koji se odnose na njega ukoliko su ti podaci netačni.
3. Pravo na brisanje
Korisnik ima pravo da zahteva brisanje ličnih podataka u skladu sa uslovima korišćenja.
4. Pravo na ograničenje obrade podataka
Korisnik može da zahteva da lične podatke koji se odnose na njega Delfi obrađuju samo do određene mere, na primer, u slučaju da korisnik odjavi primanje marketinških poruka.
5. Pravo na prenosivost podataka
Korisnik ima pravo da zatraži lične podatke koji se odnose na njega. Delfi su u obavezi da odgovore na primljeni zahtev u roku od mesec dana. Podatke možemo poslati direktno korisniku ili drugom izvršitelju obrade ako korisnik to zahteva. Slanje podataka je besplatno, ali u slučaju da Delfi u kratkom vremenskom periodu dobiju mnogo zahteva i posumnjaju da je akcija odrađena od strane grupe korisnika koji imaju lošu nameru u smislu da uspore rad kompanije, Delfi imaju pravo da naplate naknadu koja pokriva stvarne troškove traženja i sortiranja podataka i eventualnog materijala ako primerak šalju u papirnom obliku ili na eksternim medijima.
6. Pravo na prigovor
Korisnik ima pravo da u svakom trenutku uloži prigovor na obradu svojih ličnih podataka. U tom slučaju možete zatražiti da prestanemo sa korišćenjem svih ili nekih od vaših ličnih podataka (npr. ako nemamo zakonsko pravo da nastavimo da ih upotrebljavamo) ili ograničiti našu upotrebu (npr. ako su podaci netačni). Pravo na prigovor je poseban oblik prava na brisanje.
7. Pravo na opoziv pristanka i obustavljanje obrade podataka
Ukoliko, u bilo kom trenutku, korisnik želi da ugasi nalog i obustavi obradu ličnih podataka, potrebno je poslati e-mail na podrska@delfi.rs . Lične informacije će biti izbrisane iz baze aktivnih korisnika pod uslovom da su ispunjene sve obaveze plaćanja, da Delfi veruju da nije potrebno čuvati te informacije zbog nekog sudskog procesa i da nisu ni pod kakvom zakonskom obavezom da čuvaju te informacije.
8. Ostvarivanje navedenih prava
Ako želite da ostvarite navedena prava, obratite nam se na podrska@delfi.rs .

Sakupljanje informacija od dece

Onlajn knjižara delfi.rs neće svesno ili namerno sakupljati lične podatke od dece putem interneta koja su mlađa od 13 godina. Zalažemo se za zaštitu prava dece!
Delfi knjižare ne sakupljaju svesno informacije o osobama mlađim od osamnaest godina.

Kontakt

Ukoliko imate pitanja ili pritužbe koje se tiču privatnosti i sigurnosti vaših podataka, ili ukoliko imate saznanja ili sumnju o narušavanju privatnosti ili sigurnosti, molimo vas da kontaktirate sa nama na neki od sledećih načina:

1. Pozovite nas na broj telefona 011/7155-042;
2. Pošaljite imejl na: podrska@delfi.rs;
3. Pošaljite pismo na poštansku adresu:
Delfi knjižare d.o.o. Beograd
Kralja Petra 45, V sprat
11000 Beograd

Zaštita poverljivih podataka o transakciji prilikom online kupovine

Prilikom kupovine u internet prodavnici delfi.rs poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najaktuelnije (state of the art) tehnologije.

Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica Banca Intesa Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Nijednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

Poslovni transferi

Delfi mogu da prenesu informacije koje sakupe, uključujući i lične informacije u slučaju prodaje većine ili kompletne imovine kompanije. Korisnik prihvata da se takvi transferi mogu dogoditi i da bilo koji novi vlasnik Delfi knjižara može da nastavi da koristi vaše lične informacije na način koji je određen našom politikom privatnosti.

Saglasnost i promena uslova

Delfi mogu s vremena na vreme da prerade politiku privatnosti da bi je održale u skladu sa svojim proizvodima i uslugama ili važećim propisima. Datum ažuriranja služi da podseti korisnika na nedavne modifikacije. Ako promene politike privatnosti Delfi knjižara direktno utiču na način na koji deli lične podatke korisnika, Delfi će obavestiti korisnika postavljanjem obaveštenja na sajtu ili slanjem e-mail poruke koja omogućava da korisnik odbije takvu promenu.
U ovom slučaju korisnik je dužan da pismenim putem, slanjem e-mail poruke na podrska@delfi.rs obavesti Delfi da ne prihvata promene u politici privatnosti što automatski dovodi do otkazivanja korisničkog naloga od strane korisnika.
Ukoliko po objavljivanju ili slanju obaveštenja o izmenama ove politike privatnosti korisnik nastavi sa kontinuiranom upotrebom aplikacije i naših usluga podrazumevaće se da je prikupljanje, upotreba ili deljenje ličnih podataka predmet izmenjene verzije politike privatnosti i smatraće se pristankom sa navedenim izmenama.