Iskoristite 15% količinskog popusta!

Vesti

Kritičari izabrali ''The Hurt Locker'' kao najbolji film

18. Januar 2010
Kameronov „Avatar“ i Tarantinovi „Prokletnici“ dobili su najviše nagrada na dodeli priznanja američkih kritičara, ali je glavni trofej dospeo u ruke rediteljki Ketrin Bigelou za iračku ratnu dramu „The Hurt Locker“. Ovo delo je proglašeno najboljim filmom, a Bigelou za najboljeg reditelja.

„Avatar“ je imao devet nominacija, a osvojio je ukupno šest nagrada - proglašen je za najbolji akcioni film, i prikupio pregršt priznanja u tehničkim kategorijama za fotografiju, montažu, scenografiju, zvuk i vizuelne efekte.

„Prokletnici“ se mogu pohvaliti sa najboljom glumačkom postavom, Kristof Valc je najbolji sporedni glumac, a Tarantino je nagrađen za originalni scenario.

Dvostruki dobitnik je „Crazy Heart“ pošto je Džef Bridžis najbolji glumac za rolu kantri pevača Bed Blejka, dok je tema „The Weary Kind“ proglašena najboljom pesmom. Takođe je dve nagrade dobio i „Do neba“ – najbolji animirani film i najbolja muzika iz filma. Nagradu za najbolju žensku ulogu su podelile Meril Strip („Julia & Julia“) i Sandra Bulok („The Blind Side“). Džejson Rajtman je dobio trofej za najbolji adaptirani scenario („Up in the Air“), najbolja sporedna glumica je Mo’nik („Precious“), Soirs Roman je najbolja mlada glumica („The Lovely Bones“), a najbolja komedija je „Mamurluk u Vegasu“. „Distrikt 9“ je nagrađen za šminku, „Grey Gardens“ je najbolji tv-film, „The Cove“ je najbolji dokumentarac, a najbolji film na stranom jeziku je Pedro Almodovarov „Prekinuti zagrljaji“.

Najveći gubitnik dodele Kritičarskih nagrada, koje okuplja sve one koji pišu kritike za radio, televizijske medije i za internet (235 kritičara iz SAD i Kanade), je bio film „Nine“ koji je, kao i „Prokletnici“, imao najviše (deset) nominacija ali nije dobio nijednu nagradu.

Ova nagrada je, u poslednjih deset godina, postala glavni barometar za uspešnost nekog ostvarenja na dodeli Oskara. Čak 80 procenata dobitnika priznanja za najbolji film je potom osvojilo Oskara. Uspeh u „prognoziranju“ pobednika za reditelja, najboljeg glumca i glumicu iznosi, u istom periodu, 70 procenata.

Izvor: Danas